ORTAK-YÜKSEK BİLİNCİN ÖNEMİ

Rahman Rahim Allah’ın adıyla..

Uzun zamandır burada ve tercümanıhakikatte yayınlar yapıyoruz, bir tefsir yazdık yayınladık, videolar yapıyoruz vs ve açık söyleyeyim biraz ilgi olsa çok daha fazla da olur bu. Yani gayet zorluyoruz bir şeyi. Peki neyi zorluyoruz? Şöhreti mi? Kimilerine göre daha hala böyle gözükebilir.. Bir tür yönlendirme peşinde miyiz? Dolayısıyla bir yerlerden para alıyor olmalıyız o zaman.. Lakin şu reyting işini ayarlayamadık mı bunca teşkilat var da? Hasılı bu başka bir şey açıkça. Peki nedir?

Bunu da gayet yazılarımızda vs söyledik ama bir de sırf bu konuya eğilelim. Çıkış noktamız şu ki; insanlar aslen bir anlam dünyasında yaşar. Bu anlam dünyası bir ülke merkezli olabilir, bir inanç merkezli olabilir, çağ merkezli olabilir, bir grup merkezli olabilir, tarih merkezli olabilir, bir ideoloji merkezli olabilir. Biz ise diyoruz ki KİTAB merkezli olmalı. Çünkü Allah katından kitab gelmiş ve bu kitabın iyi anlaşılması gereken bir zamana geldik. Niye geldik nasıl çıkılacak noktasında düşününce de belli sonuçlara ulaşılıyor ve aşağı yukarı net bir resim var. Şimdiki anlam sorunu ise; bu böyle olduğu halde niye rağbet yok, neden öyle değilmiş gibi yapılıyor konusu. Sebebi ise türlü ezberler, belki çekinceler ve başka anlam dünyalarında olma olarak gözüküyor.

İlle de başka anlam dünyasında olana denilecek çok fazla bir şey yok fakat diğerlerini iknadır burada mesele. Ve işi hafifletmeden.. Burada “yaşayacağımız anlam dünyasını” ortaya koymaya çalışıyoruz. Bu önemli değil mi, böyle olmamalı mı, olmalı mı, ona göre düşünüp karar verilmeli. Elbette bu Kuran’a ve delillere dayandığı için kendi kendimize de yaşar gideriz biiznillah. Fakat bu ister istemez herkese sunulacak ve olabildiğince yayılmaya çalışılacak. Hz İsa’nın bir sözü vardır; “Kimse bir ışık yakıp yatağının altına koymaz” Bütün mesele biraz budur.

Antiparantez, bazıları ortaklıktan şunu anlıyor; ortak çıkarlar, bir sen diyeceksin bir ben diyeceğim, ortak aidiyetler.. Burada ortaklık, kurulan/görülen anlam dünyasının herkese açıklığındadır, bu hakikatin bir özelliğidir. Başlıkta bunu vurgulamak üzere ortak-yüksek bilinç dedik.. Yazıda hiç ortak kelimesi geçmedi, o nerede denilmesin.. İşte burada. Ha, hakikat noktasında denilecekler denilebilir tabii.

Gelelim bu işin önemine; Kitab diyoruz, muradı ilahi diyoruz, büyük ihtimal diyoruz.. Normalde koşa koşa gelinecek bir şey diyoruz.. Olmadı, bu doğruysa buna gelmek zorunda kişi açık değil mi? Değilse de nedenini iyi delillendirmeli, malum O’nun huzuruna tek tek çıkılacak.. Ve unutmayalım ki; zamanımızda en ziyade gereken şey Kitab merkezli hakikat ve tarih algısında gerçek bir netlik.. Bundan kaçılması başka bir noktayı görmemeye benzemez.

Rafet KÜÇÜK

1973 İstanbul doğumlu. Tefsir ve dinler tarihi ile ilgili.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*
= 4 + 1

Facebook hesabımız Twitter Hesabımız