buy Instagram followers

ERTUĞRUL ÖZKÖK KURAN MEALİNE ÖNSÖZ YAZMIŞ

Sadık Türkmen bir Kuran çevirisi yapmış. Ve Kuran meali deyince ne anlamazsanız bu işte var adeta.

Öncelikle Ertuğrul Özkök’e teşekkürler ve onun yazısıyla bir önsöz varmış kitapta.

Yani Fatiha.

Ama Kuran demişsek Fatihayla başlamıyor. İniş sırasına göre bu çünkü.

Ve dikkat…..

Sanki Kuran meali değil tava tencere bayii.

Bir de özellikle “Kuran çevirisi” denilmiş. Kitabın rengi ve dizaynı da bir acaip. Kasıtlı böyle yapıldığını düşünüyorum. Herşeyi bu kadar modern de bu niye “bu kadar eski” bir izlenim veriyor.

Neye benziyor.

Şuna değil mi?…

Rafet KÜÇÜK

1973 İstanbul doğumlu. Tefsir ve dinler tarihi ile ilgili.

ERTUĞRUL ÖZKÖK KURAN MEALİNE ÖNSÖZ YAZMIŞ” için 6 yorum

  • 20/06/2012 tarihinde, saat 22:19
    Permalink

    Ben eleştirilen şeyi anlamadım. Rengi mi eleştiriyorsunuz? Tasarımcı mısınız? Meal yerine çeviri denmesini mi eleştiriyorsunuz? Amma boş bir yazı olmuş… Nedir anafikir? İş olsun diye eleştiri…

    Yanıtla
    • 20/06/2012 tarihinde, saat 22:21
      Permalink

      sanırım bu kişiyle bir ilginiz var) benim yok, ve olsa da farketmez. mesele burada. mealin tava tencere misali satış kampanyası, ertuğrul özkök gibi şarabı öven birine önsöz yazımı, iniş sırası ile yazımı (ki tartışmalıdır bu sıralar, şu anki sıra vahiyle belirlidir, oyuncak mı bu), o risalei nura benzer dizayn. iş olsun diye canımmm eleştiri..

      Yanıtla
  • 20/06/2012 tarihinde, saat 23:51
    Permalink

    Merhaba. Kişiyle hiçbir ilgim yok sevmem de. Ben bu sitede daha kaliteli bir eleştiri beklerdim o yüzden yazdım. Bir de şu andaki mushaf sırası hangi vahiyle (yani ayet oluyor) bellidir onu soracaktım?

    Yanıtla
    • 21/06/2012 tarihinde, saat 00:03
      Permalink

      bazen eleştiriyi okuyucuya bırakıyoruz. daha ziyade haber etmiş oluyoruz. şu anki sıra peygambere vahyedilmiş yani gösterilmiş (ayet değil) böyle olduğu da sahabenin icmaıyla sabittir.

      Yanıtla
    • 13/09/2012 tarihinde, saat 17:58
      Permalink

      Kuran’ın mushaftaki diziliş sırası, Cebrail (as) tarafından ayetlerin her nüzulünde Hz. Peygamber’e (SAV) bildiriliyordu. Hz. Peygamber de (SAV) sahabeye gelen ayetleri yazdırtırken ve ezbeletirken bu sıranın nasıl olduğunu da dikte ettiriyordu. Kuran, Hz. Ebu Bekir döneminde mushaf haline getirilirken şu andaki diziliş üzerinde hiçbir itiraz ya da farklı görüşte bulunan sahabe çıkmamıştır (Sahabenin içinde o zaman onlarca vahiy katibi ve yüzlerce hafız vardı). Dolayısıyla mushafın şu andaki dizilişi üzere vahiy kaynaklı olarak belirlendiği konusunda tevatür oluşmuş demektir. Vahiy, iki türlüdür: Vahy-i metlüv, yani namazda okunan vahiy ki Kuran’dır, Vahy-i gayr-i metlüv, yani namazda okunmayan vahiy ki bu tarz vahiyleri kapsamaktadır.

      Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*
= 3 + 5

Facebook hesabımız Twitter Hesabımız