DIT NEDİR,NE İŞ YAPAR ?


DIT, “Digital Imaging Technician”ın kısaltmasıdır.
Dijital kameraların gelişmesiyle bu birim, kamera ekiplerinin ve yönetmenlerin ekipmanlarından en iyi şekilde yararlanmalarına yardımcı olmak için oluşturuldu.

Sette DIT olarak anılırlar.
Üretim sırasında normalde birkaç monitör, bilgisayar ve sabit diskten oluşan “teçhizatlarının” başında bulunurlar.
Dış çekimlerde, onları bir şemsiyenin altında veya bir karartma çadırının içinde görebilirsiniz.
Peki, bir DIT tam olarak ne yapar?
Bunu öğrenmek için iki endüstri profesyoneliyle konuştuk.
THATCHER KELLY, Seattle, WA’da yerleşiktir ve on yıldan fazla yıldır sektörde çalışmaktadır.
Yaptığı işler arasında uzun metrajlı filmler, belgeseller ve çok sayıda reklam bulunmaktadır.
ANDREW MORRISON daha çok reklam çalışmalarında aranılan bir DIT olmuştur.
Güney Carolina’da yaşıyor ve sadece birkaç yıldır sektörün içindedir.
İşleri arasında kısa ve uzun metrajlı filmler ve ayrıca televizyon programları yer alıyor.
Andrew, son zamanlarda, Netflix’in “Outer Banks” programındaki şu anki konumunda olduğu gibi, aydınlatma veya kamera departmanlarında daha fazla iş buluyor.
HER ŞEYİN BAŞLADIĞI YER
Hem Thatcher hem de Andrew, sektöre girebilmek için en alttan başlamaya istekli olmanız gerektiğini anlatmayı unutan film okulu mezunlarıdır.
Thatcher bize “LA’de bir kiralama şirketinde çalışmaya başladım” dedi.
“Bu her zaman, kamera bölümündeyseniz ve üst düzey prodüksiyon dünyasında yukarı çıkmak istiyorsanız,sen git ve vaktini bir kamera kiralama şirketinde geçir dedikleri gibiydi.
Orada birçok farklı kameranın ayarları ve çalışması hakkında her şeyi öğrendim.
Bu, bir DIT’nin sahip olması gereken önemli bir beceridir.
Kiralama şirketinde daha sonraları benim işim, gerçekten sete çıkacak olan adamlar için malzeme hazırlamaktı.
Kamera asistanları ve DP’ler gelip ekipmanı kontrol edecekti.
Her şeyin işleri için ayarlandığından emin olacaklardı.
Onlarla gün boyu çalışırdım.
İlişkiler kurmanın, insanları tanımanın, tüm donanımları öğrenmenin, işlerin nasıl yürüdüğünü öğrenmenin ve sonunda biraz güven kazanmanın harika bir yoluydu.
Zaman zaman sette kamera ekibine katılmak için işe alınırdım.”
DOĞRUDAN BİR YOL
Andrew mesleğe farklı bir yoldan geldi.
“Film okulundan hemen sonra, ışıklandırmaya ve oradan renk düzeltmeye ilgi duydum.
İkisi arasında bir tür ikilik var.”
Andrew, DaVinci Resolve’yi bir renk uzmanı olarak öğrendi ve bu, işi için doğal bir bağlantıydı.
Esnekliği, değerli bir hayat dersi ile birlikte başlamasına yardımcı oldu.
“Oraya girmekten korkmayın, çok çalışın. Kamera asistanı olarak yeni başlıyorsanız, bir fırsatın olduğunu varsayalım.
Çok çalışırsan daha fazla fırsat gelecek. ” Fırsatlar gelmeye devam etti ve Andrew halen prodüksiyonun birçok alanında çalışıyor.
Bu nedenle, dijital kameraları iyi bilmekle birlikte renk, aydınlatma ve esneklik DIT için önemli becerilerdir.
Ama gerçekte ne yapıyorlar?
DIT SANATI
Dijital Görüntüleme Teknisyeninin işi, yayın dünyasındaki bir video mühendisine benzer.
Sektör filmden dijital kameralara geçerken, doğru ayarları ve çıktıları bilen bir kişiye sahip olmak önemliydi.
Bugün, Yönetmen ve kamera ekibinin görüntüleri doğru bir şekilde görüntülemesini sağlamaktan DIT’ler sorumludur.
Thatcher, “Yaptığımız en önemli şey görüntü kalitesini korumaktır” diyor.
“Çoğunlukla, görüntü yönetmeninin bir avukatıyım.
Çektikleri şeyin, yapması gerekeni yaptığından emin olması için oradayım.”
Bu, yönetmenlerin görüntünün doğru bir temsilini görebilmesi için yüksek çözünürlüklü monitörlere sahip olmayı içerir.
DIT, tüm ayarların ve veri aktarımının, çekimlerin yaratıcıların öngördüğü gibi görünmesini sağlar.
Andrew, “DIT, Görüntü Yönetmeni görünümünün gerçekten koruyucusu olduğunu anlamalı ve onun vizyonunun ne olduğunu ve o vizyonun gerçekten nasıl desteklenmesi gerektiğini bilmelidir ” diye sözlerine devam ediyor.
Bu, DIT’ların genellikle prodüksiyondan post prodüksiyon ekiplerine geçiş görevi gördükleri anlamına gelir.
Kameranın kullandığı veri kartlarından sorumlu olan bir yükleyici ile birlikte çalışırlar.
Bazı ekiplerin, videoyu sabit diskleri ve hatta muhtemelen bulut depolamayı yedeklemek için aktaran bir “Veri Düzenleyicisi” de vardır.
Bu kişi çoğu zaman DIT ile karıştırılır, aslında ona bağlı olarak çalışan bir personeldir.
ÇEŞİTLİ BECERİLER
Andrews, “Bunların genellikle sette çapraz konumları olsa da, aradaki büyük farkın resme, görüntü kalitesine dokunmak veya önerilerde bulunmak için orada olmadıklarını,onların İşlerinin, sadece çekilenlerin post prodüksiyona doğru ilerlemesini sağlamaktır.” diye açıklamada bulundu.
DIT, kamera ekibi için genellikle görüntü ve ayar düzenlemeleri önerecektir.
Yönetmen, ve Görüntü Yönetmeni, görüntüleri izlemek için DIT’nin hemen yanında olacaktır.
Kameradan istediklerini almak için tavsiye isteyebilirler.
Andrew ayrıca, “Kamera departmanı sizi her türlü teknik sorun için konu uzmanı olarak görecektir.
Büyük olasılıkla DIT’a gelecekler.
Bu mutlaka birincil iş değildir, ancak genellikle kamera departmanının teknolojisi haline gelirler.
Konum, yayın mühendisliği dünyasının dışında büyüdükçe bu anlaşılabilir bir durumdur.”
TEÇHİZAT
Koşullara bağlı olarak, DIT’nin konumu veya donanımı bir masa veya mobil arabada olabilir.
Anahtar unsur monitördür.
Burada kullanıma hazır bir bilgisayar monitörü bulamazsınız.
Ekranları en yüksek kalitede olmalı ve doğru renk ayarlarını elde etmek için tamamen ayarlanabilir olmalıdır.
Yönetmenler ve görüntü yönetmenleri, çektikleri şeyin tam olarak istedikleri şey olduğundan emin olmalıdır.
Andrew tipik bir teçhizatı anlatıyor:
“Mac Pro, bir tür yol kasasına yerleştirilen DIT için bir nevi beygir gücüdür.
Bir Flanders Scientific monitörü ve ardından tabii ki RAID’iniz olmalıdır”
Yedekli Bağımsız Diskler Dizisi veya RAID depolamasından bahsediyor.
Bu, maksimum miktarda depolama sağlayan bir sabit sürücü rafıdır.
Kameranın çözünürlüğü ne kadar yüksekse, o kadar fazla depolama alanı gerekir.
Andrew, bir DIT’nin kendine özel teçhizatına sahip olmasının tipik bir durum olduğunu söylüyor.
NEDEN BU SEÇİM ?
“Flanders Scientific’i beğeniyorum çünkü kullanıcılarını tanıyorlar ve biz kullanıcıları barındıracak ürün yazılımı oluşturuyorlar.
Thatcher, monitörlerdeki seçimini ekliyor. Flanders ve Sony monitörleri “fiili film endüstrisi standartları” olarak adlandırıyor.
Her ikisi de yüksek kaliteli OLED monitörlerde.
Tabii ki, bu dört ile yirmi bin dolardan başlayan ve daha yukarılara tırmanan bir birim fiyatı demektir .
Depolama kartları kameradan DIT’e getirilirken, verilerin yedeklenmesi ve post prodüksiyona aktarılması için diğer sürücülere aktarılması gerekir.
Bu profesyonellerin ikisi de DaVinci Resolve’yi seviyor.
Thatcher bize, “Özellikle ticari dünyada, sadece yüksek kaliteli kod dönüştürmeleri yapmakla ilgileniyorsunuz.
Çok fazla meta veri işleme yeteneğine ihtiyacınız yok.
Resolve, meta veri işlemede ve meta veri dosyalarını post prodüksiyona göndermede o kadar iyi değil, sadece bunun için optimize edilmedi.
Ancak, yalnızca görüntülerin kodunu dönüştürmek ve ses çıkarmak için harika bir sistem.”
SADECE KOPYALAYIP YAPIŞTIRMAK DEĞİL
İkisi de bize kod dönüştürmenin genellikle sette harcanan zamanın büyük kısmı haline geldiğini söylüyor.
Üreticiler, her veri kartı için birden fazla yedeklemeye ihtiyaç duyabilir.
DIT ayrıca kurgu ve görsel efekt ekipleri için daha düşük çözünürlüklü kopyalar yapmaktan sorumlu olabilir.
Andrew, işlemin hafıza kartları kameradan çıkarılır çıkarılmaz başladığını söylüyor. “Yükleyici, üzerine bürokrasi koydu ve bu, henüz boşaltılmadığını gösterir.
Bu kart, onu zaten kurulmuş bir sürücüye aktaracak olan DIT’ye teslim edilecek.
Süreç oldukça otomatik olarak gerçekleşecektir.
Kart yüklendikten sonra yeşil bir bant koyar ve tekrar sete dönerim. ”
Thatcher sürecin detaylarıyla devam ediyor,
“İşin türüne bağlı.
Bu bir reklamsa, günün sonunda ya sürücüyü göndereceğiz ya da tüm görüntüleri içeren ana sürücülerden birini teslim edeceğiz.
Daha uzun bir prodüksiyonsa, çoğu zaman sonuna kadar buna ihtiyaçları yok.
Bu durumda, sabit diskleri geceleri böleceğiz.
Bir yapımcıyla eve bir kopya göndereceğim.”
Thatcher bize yedeklemenin ve güvenliğin anahtar olduğunu söylüyor.
VE HEPSİ BU DEĞİL
“Çoğu zaman televizyonda veya filmlerde öğlen molası vereceğiz ve bu nedenle günün yarısında, sadece bu düşük kaliteli editör dosyaları için özel bir sabit diskim olacak.
Bazen orijinal RAW dosyaları olmadıkları için küçük SD kartlardır.
Büyük sabit diskler gerektirmez.
Sadece ilk yarım günlük çekimi alıp post prodüksiyona gönderebiliriz, böylece hemen düzenlemeye başlayabilirler. ”
Üretim gittikçe daha işbirlikçi hale geldikçe, Thatcher elektronik veri aktarımının norm haline geldiğine dikkat çekiyor.
“Bu günlerde gittikçe daha fazla dosya aktarımı yapıyorum.
Genellikle orijinal ham görüntü değil, çünkü çok fazla veri var ama bu küçük düzenleyici dosyalarını gönderiyor.
Bunlar, Los Angeles’tan New York’a veya Londra’ya ya da editörün FedEx’i göndermekten çok daha hızlı olduğu her yere gönderebilir.
DIT’nin günün sonunda setteki son çalışan kişilerden biri olması çok yaygındır.”
PANDEMİ SONRASI GELECEK
Son olarak, üretim endüstrisi COVID-19’un etkilerini keşfetmeye çalışırken,daha küçük ekipler ve daha dar bütçeler DIT pozisyonu üzerinde etkili oluyor.
Andrews, bir ekibin çekime DIT’siz gitmesinin daha yaygın olduğunu söylüyor.
“Data Wrangler ve Loader, yedekleme ve kod dönüştürme gerekliliğini karşılayabilir.
Bunu yapabilirler.
O zaman DP, kabul ederse DIT’nin işini yapabilir.
Bunun ideal olduğunu sanmıyorum ama oluyor.
Ve COVID’den önce de oluyordu ve şimdi COVID ile işimizin kesinlikle acı çektiğini düşünüyorum.
Gittikçe daha azımızın pozisyon için savaştığını gördüm. ”
Öte yandan Thatcher, her zamankinden daha meşgul olduğunu söylüyor.
Bunun bir konum meselesi olduğunu düşünüyor.
Kuzeybatı Pasifik’te çok fazla DIT yok
DIT DÜNYASINA MI GİRMEK İSTİYORSUNUZ ?
Thatcher ve Andrew’a DIT olmak isteyen birine ne tavsiye edeceklerini sorduk.
“Her şeyden önce, sadece DIT olmamayı seçin.
Dışarıda çok daha iyi işler var.”
Thatcher gülüyor.
“Ciddiyetle, bir DIT olmak istiyorsanız, kamera departmanına dahil olmanız gerekir.
PA olmak için gönüllü olun.
Yardım edin, sorular sorun ve ilgilendiğinizi ifade edin.”
Andrew, “Gerçekten yapmak istediğiniz buysa,departmanda en alt pozisyonda çalışmaktan korkmayın,” diye konuşuyor.
“Üçüncü taraf verileri hakkında nasıl renklendirme yapılacağını öğrenin.
Yönetilen verileri nasıl yapacağınızı bilmeniz gerekir.
Ekipmanınızı satın almayın kiralayın çünkü ekipman iki ila üç yıl içinde değişecektir” diye ekliyor.
Thatcher; “Mütevazı olun derim.
Setteki diğer herkes de az,çok akıllı ve sadece kendinizin her şeyi bildiğini düşünmeyin.”
Kaynak : VideoMaker
Jeff Chaves
3 Ekim 2020
Çeviri : Ali Utku

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*
= 3 + 3

FACEBOOK HESABIMIZ